Σάλος έχει προκληθεί από τα νέα θρησκευτικά που διδάσκονται σε όλα τα σχολεία της χώρας. Αντιδράσεις υπάρχουν από εκπαιδευτικούς και γονείς με τους τελευταίους να ζητούν από τους δασκάλους και τους καθηγητές να μην διδαχθούν τα παιδιά τους τα νέα θρησκευτικά. Η αλλαγή αυτή έγινε για καλό ή μήπως για κακό; Αυτό θα αναλύσουμε αμέσως τώρα.
Περιεχόμενο
Πριν προχωρήσουμε στην κριτική των νέων θρησκευτικών πρέπει να δούμε ποιο ακριβώς περιεχόμενο έχουν. Στα νέα θρησκευτικά γίνεται λόγος και για τον Χριστιανισμό, όπως και πριν, αλλά και για τις άλλες δύο θρησκείες, τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ. Με άλλα λόγια διδάσκονται οι τρεις θρησκείες με τους περισσότερους οπαδούς/υποστηρικτές. Ωστόσο, τα νέα βιβλία των θρησκευτικών αναφέρονται στο μεγαλύτερο μέρος τους στον Χριστιανικό χώρο και υπάρχουν τρία-τέσσερα κεφάλαια που αναφέρονται στις άλλες δύο θρησκείες.
Εμπιστοσύνη
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα υπήρχαν τόσες πολλές αντιδράσεις, αν η συγκεκριμένη κυβέρνηση που ασκεί τώρα τη θητεία της είχε συνέπεια λόγων και έργων. Όλοι γνωρίζουμε ότι άλλα αναφέρει πριν και άλλα κάνει μετά με σκοπό να κρατηθεί στην εξουσία κοροϊδεύοντας τους πολίτες. Με άλλα λόγια, ποτέ δεν έδρασε για το δημόσιο συμφέρον, οπότε γιατί να το κάνει τώρα με τη συγκεκριμένη αλλαγή; Τι ακριβώς θέλει να πετύχει με αυτή την αλλαγή;
Εγχώριος πολιτισμός
Το σχολείο έχει ως αποστολή να διδάξει στους μαθητές την ιστορία του έθνους και τον εγχώριο πολιτισμό και η θρησκεία είναι κομμάτι του πολιτισμού μας. Αυτό, όμως δεν επιτυγχάνεται όταν μπαίνουν στο παιχνίδι από το Δημοτικό και οι άλλες θρησκείες στο παιχνίδι. Προτεραιότητα του σχολείου είναι να διδάξει τον πολιτισμό της Ελλάδας στους μαθητές και μετά τους άλλους πολιτισμούς για να αναπτυχθεί η οικουμενική τους συνείδηση.
Συμπεριφορές
Υποτίθεται πως σήμερα ο,τι πιστεύει ο καθένας γίνεται σεβαστό και ότι όλες οι θρησκείες συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους. Όμως, υπάρχει το μαύρο πρόβατο που λέγεται Ισλάμ σε όλο αυτό. Όλοι έχουμε ακούσει για τις επιθέσεις τρομοκρατίας που γίνονται από φανατικούς ισλαμιστές καθώς και το γεγονός ότι στις χώρες τους δεν δέχονται τους χριστιανούς (αν κυκλοφορήσεις με σταυρό πχ στην Σαουδική Αραβία, ζεις πολύ επικίνδυνα). Εφόσον, λοιπόν εκείνοι δεν σέβονται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων εμείς ως Ελληνικό Κράτος γιατί να διδάξουμε τη θρησκεία τους που λέγεται Ισλάμ;
Πρόταση
Ωστόσο, επειδή δεν είναι υγιές να κρίνουμε μόνο τις αποφάσεις, έχω τη δική μου πρόταση. Επειδή, όντως οι μαθητές πρέπει να αναπτύξουν την οικουμενική τους συνείδηση και να σέβονται και τις άλλες θρησκείες, καλό θα είναι από την Γ' Γυμνασίου μέχρι και τη Γ' Λυκείου να διδαχθούν και οι άλλες δύο θρησκείες ή και περισσότερες. Έτσι, και ο μαθητής θα έχει μάθει για τη χώρα του περισσότερα και στην ώριμη ηλικία της εφηβείας θα αρχίσει να μαθαίνει για τους άλλους πολιτισμούς και τις θρησκείες τους, ώστε ελεύθερος να επιλέξει ποια θρησκεία θέλει να ακολουθήσει.
Περιεχόμενο
Πριν προχωρήσουμε στην κριτική των νέων θρησκευτικών πρέπει να δούμε ποιο ακριβώς περιεχόμενο έχουν. Στα νέα θρησκευτικά γίνεται λόγος και για τον Χριστιανισμό, όπως και πριν, αλλά και για τις άλλες δύο θρησκείες, τον Ιουδαϊσμό και το Ισλάμ. Με άλλα λόγια διδάσκονται οι τρεις θρησκείες με τους περισσότερους οπαδούς/υποστηρικτές. Ωστόσο, τα νέα βιβλία των θρησκευτικών αναφέρονται στο μεγαλύτερο μέρος τους στον Χριστιανικό χώρο και υπάρχουν τρία-τέσσερα κεφάλαια που αναφέρονται στις άλλες δύο θρησκείες.
Εμπιστοσύνη
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα υπήρχαν τόσες πολλές αντιδράσεις, αν η συγκεκριμένη κυβέρνηση που ασκεί τώρα τη θητεία της είχε συνέπεια λόγων και έργων. Όλοι γνωρίζουμε ότι άλλα αναφέρει πριν και άλλα κάνει μετά με σκοπό να κρατηθεί στην εξουσία κοροϊδεύοντας τους πολίτες. Με άλλα λόγια, ποτέ δεν έδρασε για το δημόσιο συμφέρον, οπότε γιατί να το κάνει τώρα με τη συγκεκριμένη αλλαγή; Τι ακριβώς θέλει να πετύχει με αυτή την αλλαγή;
Εγχώριος πολιτισμός
Το σχολείο έχει ως αποστολή να διδάξει στους μαθητές την ιστορία του έθνους και τον εγχώριο πολιτισμό και η θρησκεία είναι κομμάτι του πολιτισμού μας. Αυτό, όμως δεν επιτυγχάνεται όταν μπαίνουν στο παιχνίδι από το Δημοτικό και οι άλλες θρησκείες στο παιχνίδι. Προτεραιότητα του σχολείου είναι να διδάξει τον πολιτισμό της Ελλάδας στους μαθητές και μετά τους άλλους πολιτισμούς για να αναπτυχθεί η οικουμενική τους συνείδηση.
Συμπεριφορές
Υποτίθεται πως σήμερα ο,τι πιστεύει ο καθένας γίνεται σεβαστό και ότι όλες οι θρησκείες συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους. Όμως, υπάρχει το μαύρο πρόβατο που λέγεται Ισλάμ σε όλο αυτό. Όλοι έχουμε ακούσει για τις επιθέσεις τρομοκρατίας που γίνονται από φανατικούς ισλαμιστές καθώς και το γεγονός ότι στις χώρες τους δεν δέχονται τους χριστιανούς (αν κυκλοφορήσεις με σταυρό πχ στην Σαουδική Αραβία, ζεις πολύ επικίνδυνα). Εφόσον, λοιπόν εκείνοι δεν σέβονται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων εμείς ως Ελληνικό Κράτος γιατί να διδάξουμε τη θρησκεία τους που λέγεται Ισλάμ;
Πρόταση
Ωστόσο, επειδή δεν είναι υγιές να κρίνουμε μόνο τις αποφάσεις, έχω τη δική μου πρόταση. Επειδή, όντως οι μαθητές πρέπει να αναπτύξουν την οικουμενική τους συνείδηση και να σέβονται και τις άλλες θρησκείες, καλό θα είναι από την Γ' Γυμνασίου μέχρι και τη Γ' Λυκείου να διδαχθούν και οι άλλες δύο θρησκείες ή και περισσότερες. Έτσι, και ο μαθητής θα έχει μάθει για τη χώρα του περισσότερα και στην ώριμη ηλικία της εφηβείας θα αρχίσει να μαθαίνει για τους άλλους πολιτισμούς και τις θρησκείες τους, ώστε ελεύθερος να επιλέξει ποια θρησκεία θέλει να ακολουθήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου